+308% groei in 6 maanden voor een webshop

Glazenstore.nl is een prijs vergelijkende affiliate webshop voor glaswerk. De website heeft de look and feel van een shop. Maar er worden geen producten op verkocht. De website verzameld producten van verschillende aanbieders en vergelijkt de prijs. Zo kan de bezoeker eenvoudig en snel kiezen voor de beste deal.

De wens was om de website op meer relevante zoektermen (met veel volume) een top 3 ranking te realiseren.

wijnglazen

+468%

meer bezoekers in 6 maanden

+279%

totale groei aantal vertoningen in 6 maanden

35 Top 3

posities op zoektermen 2500+ zoekvolume

We gaan de strijd aan met de grootste spelers van Nederland

Met glazenstore.nl wordt dus geen geld verdient door producten te verkopen. Maar door de prijs van producten te vergelijken en de bezoeker door te sturen naar de webshop die het product voor de beste prijs aanbiedt. Voor dit verdienmodel zijn veel bezoekers nodig. Voor ons een stevige uitdaging.

Die uitdaging werd nog groter toen uit een eerste analyse bleek dat zoekwoorden met volume, zoals: wijnglazen, cocktailglazen etc. gedomineerd werden door grote spelers zoals bol.com, Fonq.nl of Xenos.nl.

Kunnen we het winnen van deze e-commerce zwaargewichten?

Zo pakken we dit aan

We zijn gestart met het maken van categorieclusters. Zo’n cluster bestaat uit 1 hoofdcategorie met daaronder verschillende subcategorieën.

Een voorbeeld van zo’n hoofdcategorie is wijnglazen. Daaronder vallen verschillende subcategorieën als witte wijnglazen, champagneglazen, wijnglazen zonder voet, Riesling glazen.

De hoofdcategorie (in dit geval wijnglazen) richten we in als hub. Bovenaan de categoriepagina linken we eerst naar de onderliggende categorieën. En daaronder tonen we de producten.

De hoofdcategorie en de subcategorieën hebben we vervolgens voorzien van relevante content. En we hebben verschillende blogs geschreven met interessante informatie over wijnglazen.

Tegelijkertijd hebben we ook het assortiment wijnglazen uitgebreid en gezorgd dat ons assortiment vergelijkbaar is of beter is dan dat onze concurrentie.
glazenstore case

Inzetten van een zelf ontwikkelde tool

Wanneer je producten importeert van andere webshops is het een uitdaging om unieke en relevante content toe te voegen aan producten.

Hiervoor hebben we een eigen tool ontwikkeld waarmee we een unieke en relevante product omschrijving kunnen toevoegen aan producten. En dit op grote schaal efficiënt kunnen uitrollen.

Het resultaat hiervan is dat producten veel sneller (en vaker) worden geïndexeerd door Google. De website haalt nu op product niveau veel meer organische bezoekers binnen. Tegelijkertijd zien we dat mensen die via Google naar specifieke producten zoeken ook veel koopgerichter zijn. Een win-win situatie dus!

468% groei in 6 maanden tijd

Bij de start had de website 660 organische bezoekers per maand met 63000 vertoningen. 6 maanden later wisten 3090 bezoekers de website te vinden via de organische zoekresultaten van Google. Dat is een groei van 468% in 6 maanden tijd.

Het aantal vertoningen is gegroeid met 279% naar 177.000 vertoningen per maand.

screenshot van search console data

Resultaten op een rij

Of we de grootste webshops van Nederland hebben verslagen? Oordeel zelf. Op de volgende zoekwoorden staan we al enige tijd stevig in de top 3

Wat zouden deze resultaten betekenen voor jouw business?

We zijn benieuwd hoe we jouw kunnen helpen met de meest duurzame vorm van online marketing: zoekmachine optimalisatie (SEO). Samen met onze klanten behalen we resultaten die impact hebben.

seo hulp

Rob IJszenga

Founder & SEO Specialist

Wat is jouw uitdaging?

Meer cases