Organische zoekresultaten

Hier gaat het met SEO allemaal om: organische zoekresultaten, ook wel de ‘echte’ zoekresultaten genoemd. In het overzicht hieronder een overzicht van de zoekresultaten in Google.

Organische zoekresultaten

Een hoge positie in de organische zoekresultaten (ranking) van een zoekmachine kun je bereiken door zoekmachine-optimalisatie (SEO) toe te passen.

Google beloont de meest relevante pagina/website met de eerste plek in de organische zoekresultaten. Dus als er gezocht wordt op ‘online boekhouden’ dan toont Google de pagina met de meest relevante informatie over online boekhouden op de eerste plek in de zoekresultaten.

Tussen de 25 en 30% klikt op de eerste link in de zoekresultaten. Als je bezoekers naar je website wil halen, is het dus van belang om een zo hoog mogelijke plek in die organische zoekresultaten te behalen.

Dit kun je bereiken door op de juiste manier SEO toe te passen. In de basis is SEO gebaseerd op 3 belangrijke factoren: content, autoriteit en techniek. Door deze 3 factoren zo goed mogelijk te optimaliseren, kun je er voor zorgen dat Google je pagina of website met een hoge ranking beloont.

We schreven een aantal artikelen over zoekmachine-optimalisatie die interessant voor je kunnen zijn: