Hier gaat het met SEO allemaal om: Organische zoekresultaten. Ook wel de ‘echte’ zoekresultaten genoemd. In het overzicht hieronder een overzicht van de zoekresultaten in Google.
Een hoge positie in de organische zoekresultaten (ranking) van een zoekmachine kun je bereiken door zoekmachine-optimalisatie (SEO) toe te passen.
Google beloond de meest relevante pagina/website met de eerste plek in de organische zoekresultaten. Dus als er gezocht wordt op ‘online boekhouden’ dan toont Google de pagina met de meest relevante informatie over online boekhouden op de eerste plek in de zoekresultaten.
Tussen de 25 en 30% klikt op de eerste link in de zoekresultaten. Als je bezoekers naar je website wil halen is het dus van belang om een zo hoog mogelijke plek in die organische zoekresultaten te halen.
Dit kun je bereiken door op de juiste manier SEO toe te passen. In de basis is SEO gebaseerd op 3 belangrijke factoren: content, autoriteit en techniek. Door deze 3 factoren zo goed mogelijk te optimaliseren kun je er voor zorgen dat Google je pagina of website met een hoge ranking beloond.
We schreven een aantal artikelen over zoekmachine-optimalisatie die interessant voor je kunnen zijn:
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
De SEO kennis quiz bestaat uit 15 vragen en kost ongeveer 5 minuten.