Google geeft advies
Google heeft met een blogpost gereageerd op de laatste kernalgoritme update van juni. In deze blogpost gaat Google voornamelijk in op de vraag: “Wat te doen, als een website een daling in ranking laat zien na een kernalgoritme update?”
Google heeft op deze vraag wel eens vaker gereageerd. Het antwoord is kort en duidelijk, namelijk: niks. Zie je een daling in ranking na een kernalgoritme update? Dan kun je niks doen om dit te repareren.
In de praktijk blijkt, dat veel SEO-specialisten en websitebeheerder met deze verklaring geen genoegen nemen en op zoek gaan naar een oplossing. Het gevolg is dat er volop geprobeerd, getest en geëxperimenteerd wordt om de ranking weer te verbeteren.
Google reageert hier nu om te voorkomen dat specialisten op zoek gaan naar de verkeerde oplossing. Google doet dit door met een voorbeeld heel duidelijk uit te leggen hoe een kernalgoritme update werkt.
Het voorbeeld van Google:
Stel, je hebt in 2015 een top-100 lijst gemaakt van de beste films. In 2019 besluit je die lijst te vernieuwen. Er komen nieuwe films in de lijst, sommige films worden opnieuw beoordeeld en verdienen een betere plek op de lijst. Andere films worden ingehaald door nieuwe films en dalen om die reden op de lijst. Zijn de films die dalen op de lijst nu in één keer slechte films geworden?
Vervolgens komt Google met een advies: “We adviseren u te focussen op het bieden van de best mogelijke content.”
Wat er ook gebeurt, uiteindelijk komt Google altijd uit bij de kern: het bieden van de beste content.
De volledige blogpost van Google lees je hier.
0 Comments